درخواست پذیرش

پذیرش

Admission

متقاضیان اخذ پذیرش برای تحصیل در دانشگاه صنعتی سهند پس از مطالعه موارد زیر می‌توانند از طریق لینک انتهای صفحه برای ارسال درخواست پذبرش اقدام کنند. 

قوانین:

  •  پذیرش بر طبق ضوابط و شرایط وزارت علوم انجام خواهد گرفت.
  • تحصیل دوره دکتری به صورت آموزشی-پژوهشی و یا به صورت پژوهش محور خواهد بود.
  • انتخاب نهایی متقضیان دکتری منوط به انجام مصاحبه و تایید توسط دانشکده/گروه مربوطه می باشد. 
  • پذیرش در کلیه رشته گرایش‌های دایر در دانشگاه و با ظرفیت آزاد امکان پذیر می باشد.
  • بعد از ثبت نام دانشجو، کلیه آیین نامه ها و قوانین مرتبط با دانشجو از نظر آموزشی و تحصیلات تکمیلی همانند دانشجویان داخلی خواهد بود.
  • دانشجویان متقاضی در همه مقاطع باید پس از بررسی اولیه مدارک، در وب سایت سازمان امور دانشجویان (saorg)، درگاه دانشجویان غیرایرانی ثبت نام کنند و کد پیگیری خود را برای دانشگاه صنعتی سهند دریافت کرده و در هنگام ثبت درخواست خود ارائه نمایند.

الزامات و مدارک مورد نیاز جهت جذب دانشجویان بین‌المللی:

  •  تصویر پاسپورت، دو مدرک تحصیلی آخر به همراه ریزنمرات (نکته مهم: پس از پذیرش اولیه، ارسال ترجمه فارسی مدارکتحصیلی که به تایید سفارت خانه رسیده باشد، الزامی است. 
  • پس از پذیرش اولیه، نتیجه آزمون بسندگی فارسی و یا گواهی شرکت در دوره های آموزش زبان فارسی در یکی از موسسات مورد تایید وزارت علوم باید ارائه گردد. 
  • توصیه نامه از دو نفر اساتید مقطع کارشناسی ارشد برای متقضیان پذیرش در دوره دکتری.
  • چکیده پایان نامه کارشناسی ارشد برای متقضیان پذیرش در دوره دکتری.

شهریه دانشجویان بین الملل دانشگاه صنعتی سهند تبریز:

  • مبالغ شهریه در ابتدای هر سال تحصیلی دریافت می گردد.
  • در صورت لزوم اخذ دروس جبرانی به تشخیص دانشکده مربوطه، هزینه آن به مبلغ فوق اضافه خواهد شد.
  • در صورت افزایش تعداد ترم های تحصیلی (مازاد بر هشت ترم برای مقطع کارشناسی، چهار ترم برای مقطع کارشناسی ارشد و هشت ترم برای مقطع دکتری)، مبلغ شهریه برای ترم های اضافه شده به صورت جداگانه بر مبنای جدول فوق محاسبه و افزوده خواهد شد.

برای ارسال درخواست پذیرش از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید. ارسال اطلاعات و مدارک به معنای پذیرش مطالب بالا می‌باشد.

  

Applicants seeking admission to Sahand University of Technology can proceed to submit their application via the link at the bottom of this page after reviewing the following information:

Regulations:

  • Admission is conducted in accordance with the regulations and requirements set by the Ministry of Science.
  • Doctoral studies are offered in both course-based (educational-research) and research-based formats.
  • Final selection of Ph.D. applicants is subject to an interview and approval by the relevant faculty/department.
  • Admission is available for all active majors and fields at the university under open capacity.
  • After registration, all academic and postgraduate rules and regulations for international students will be the same as those applied to domestic students.
  • Applicants at all levels must, after the initial document review, register on the Non-Iranian Student Portal of the Student Affairs Organization (saorg) and receive a tracking code to be submitted when applying to Sahand University of Technology.

Requirements and Documents for Admission of International Students:

  • A copy of the passport and the last two academic degrees along with official transcripts.
    (Important: After initial admission, submitting a Persian translation of academic documents, verified by the embassy, is mandatory.)
  • Following the initial admission, applicants must provide either a Persian language proficiency test result or a certificate of completion of Persian language courses from an institution approved by the Ministry of Science.
  • Two recommendation letters from professors of the Master’s level for Ph.D. applicants.
  • Master's thesis abstract for Ph.D. applicants.

Tuition Fees for International Students at Sahand University of Technology, Tabriz:

  • Tuition fees are collected at the beginning of each academic year.
  • If prerequisite courses are required, as determined by the respective faculty, their cost will be added to the total tuition.
  • If the study period extends beyond the standard duration (eight semesters for Bachelor's, four for Master’s, and eight for Ph.D.), tuition for the additional semesters will be calculated separately based on the tuition table.

Please use the links below to submit your application for admission. Submitting your documents and information implies acceptance of the above terms.

Apply