|
|
|
|
|
درباره مرکز
|
مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه صنعتی سهند با توجه به پتانسیلها و مزیتهای بومی منطقه و بررسیهای کارشناسی و نیازسنجیهای صورت گرفته، یکی از متولیان حمایت از فناوران، نوآوران، هستهها و واحدهای تحقیقاتی میباشد. با توجه به موقعیت استراتژیک شهر تبریز در سطح ملی و بین المللی این مرکز میتواند به شیوه جامع، متولی حمایت از کلیه طرحهای فناورانه و نوآورانه دارای توجیه اقتصادی در سطح منطقه باشد و با ایجاد یک تعامل دوطرفه و سازنده با بدنه علمی دانشگاه صنعتی سهند و بخش خصوصی توانمند به بروز استعدادها کمک کند و به یک الگوی ملی در زمینهی توسعه پایدار و ارزشآفرینی در سطح جامعه تبدیل شود تا روند رشد و توسعه کمی و کیفی شرکتها در این ناحیه را شتاب بخشد. حرکت در راستای تجاریسازی دستاوردها و ایجاد اشتغال توسط واحدهای فناور دو شاخص مهم و کلیدی در ارزیابی آنها محسوب میشود و نتایج حاصل از این ارزیابی نشاندهنده موفقیت واحدها در تحقق ایده محوری و کسب و کار آنها میباشد.
اهداف و ضرورت ایجاد مرکز رشد
-
کمک به شرکتهای تازه تاسیس به منظور تجاریسازی پژوهشهای کاربردی
-
حمایت از توسعه شرکتهای کوچک و متوسط فناور و نوآور با هدف توسعه صنایع نوین
-
هدایت نظام یافته پژوهشها به سمت تجاریسازی و تکمیل چرخه دانش تا تولید ثروت
-
توسعه اقتصاد دانش بنیان
-
اشتغالزایی پایدار برای دانش آموختگان دانشگاهی و مخترعین
-
تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه به منظور ارتقای سطح فناوری
-
کمک به رونق اقتصاد محلى مبتنى بر دانش و فناوریهاى پیشرفته
-
بستر سازى در راستاى ایجاد فرصتهاى شغلى به منظور جذب کارآفرینان و دانش آموختگان دانشگاهى جهت توسعه فناورىهاى پیشرفته
-
تخصیص فضا و امکانات براى گسترش و رشد واحدهاى کوچک و متوسط دانش بنیان فعال در زمینه فناوریهاى نوین
تجارب موفق مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه صنعتی سهند در برگزاری و توسعه دورههای مهارت افزایی
-
برگزای دورههای مرتبط با کارآفرینی و توسعه کسبوکار
-
ارائه مشاوره رایگان کسبوکار به دانشجویان، دانش آموختگان و افراد جویای کار
-
برگزاری جلسات برنامهریزی مشترک با حضور مدیران صنایع، مراکز فنی و حرفه ای، مراکز رشد و پارک علم و فناوری استان و نمایندگان دانشجویی جهت همافزایی و فعالسازی گروههای دانشبنیان
-
توجه به شرکتهای دانشبنیان و هستههای تحقیقاتی در مراکز رشد
-
تعامل با دانش آموختگان شاغل در صنعت جهت شناخت فرصتهای موجود در صنعت
-
افزایش دانش و نگرش حرفهای افراد متناسب با نیاز بازار کار ، تقویت حس اعتماد به نفس و ایجاد انگیزه و همچنین زمینه سازی برای شناخت و شکوفاسازی علایق شغلی و حرفه ای
-
توسعه مهارتهای دانشجویان و دانش آموختگان در جهت کارآفرینی و اشتغال، با برگزاری دوره های آموزشی متناسب با بازار کار، صنعت و جامعه و همچنین زمینه سازی برای بروز استعداد و علایق فردی و گروهی و ایجاد تحول در یادگیری عملی و علمی مبتنی بر روشهای نوین آموزشی
-
مشارکت در رویدادهای استارتآپی
-
رصد زیستبوم کسبوکار های حوزه فناوری اطلاعات

|
|
|
|
|