Malvertising

تبلیغات آلوده‌کننده (Malvertising)

۲۱ تیر ۱۴۰۴ | ۱۴:۲۴ کد : ۱۳۳۷ فناوری اطلاعات IT
تعداد بازدید:۱۸۶
مالورتایزینگ (Malvertising) اصطلاحی است که از ترکیب دو واژه‌ی "Malicious" (مخرب) و "Advertising" (تبلیغات) به وجود آمده و به معنای «آلودگی رایانه‌ها از طریق تبلیغات آنلاین و انواع بدافزارها» است.
تبلیغات آلوده‌کننده (Malvertising)

مالورتایزینگ (Malvertising) اصطلاحی است که از ترکیب دو واژه‌ی "Malicious" (مخرب) و "Advertising" (تبلیغات) به وجود آمده و به معنای «آلودگی رایانه‌ها از طریق تبلیغات آنلاین و انواع بدافزارها» است.

افراد سودجو با بهره‌گیری از تکنیک‌هایی نظیر تزریق کدهای مخرب به تبلیغات، تلاش می‌کنند کاربران را به دانلود فایل‌هایی ترغیب کنند که امنیت رایانه یا دستگاه آن‌ها را به خطر می‌اندازد. این تبلیغات عمدتاً در صفحات وب، نرم‌افزارهای دانلود و همچنین پلتفرم‌های رسانه‌ای و اجتماعی منتشر می‌شوند. در بسیاری از موارد، افراد با تبلیغات فریبنده و ادعاهای دروغین، کاربران را به دریافت نرم‌افزارها یا اپلیکیشن‌های ناامن ترغیب می‌کنند.

برای پیشگیری از این نوع حملات، توصیه می‌شود همواره از نرم‌افزارهای ضدویروس قدرتمند و به‌روز استفاده نموده و از دانلود فایل‌ها و نرم‌افزارهای نامعتبر یا ناشناس جداً خودداری کنید. همچنین، از باز کردن لینک‌ها و وب‌سایت‌هایی که ماهیت آن‌ها مشکوک به نظر می‌رسد، پرهیز نمایید.

کلیدواژه‌ها: فضای مجازی امنیت سایبری


نظر شما :