دوشنبه، 2 خرداد 1401 پرچم ایران تماس با ما نقشه سایت صفحه اصلی English  
 
 
 
 r Skip Navigation Links
اطلاعیه ها
اخبار
آلبوم تصاویر
راهنمای تلفن
جستجو
کتابخانه مرکزی
پست الکترونیکی
اتوماسیون اداری
انتشارات
سامانه نشريات
گزارش عملکرد دانشگاه
میز خدمت
بیانیه حریم خصوصی
ارتباط با مسئولین
لینک های مفید
l 
 

     
دستور العمل شرکت در آزمون های آنلاین پایان نیمسال اول سال تحصیلی 1401-1400 در سامانه LMS برای دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاه

 تاريخ: 20/10/00

بسمه تعالی

  1. ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای دانشجویان عزیز در ایام امتحانات نیمسال اول سال­تحصیلی 1401-1400 به اطلاع می رساند امتحانات مقاطع کاردانی وکارشناسی بصورت الکترونیکی و آنلاین از تاریخ 1400/10/27 لغایت 1400/11/10 از طریق سامانه LMS دانشگاه و بر اساس برنامه امتحانی مندرج در سامانه Sess برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است امتحانات دروس مقاطع تحصیلات تکمیلی که کلاس های آنها بصورت حضوری تشکیل شده حضوری و مابقی امتحانات بصورت الکترونیکی و آنلاین در بازه امتحانی فوق الذکر برگزار خواهد شد.
  2. جهت  جلوگیری از ترافیکهای احتمالی، آدرس سامانه های آزمون در LMS به تفکیک دانشکده بشرح ذیل است:
دانشکده های مهندسی شیمی، مواد، معدن، نفت و گاز و آموزشکده فنی ورزقان : exam6.sut.ac.ir
دانشکده های مهندسی برق، مکانیک، پزشکی و پلیمر : exam7.sut.ac.ir
 دانشکده های مهندسی عمران، علوم پایه مهندسی، گروه معارف و دروس عمومی: exam8.sut.ac.ir
 دانشکده آموزشهای الکترونیکی: exam9.sut.ac.ir


دستور العمل شرکت در آزمون های آنلاین پایان نیمسال برای دانشجویان عزیز به صورت ذیل در سه مرحله:
- قبل از برگزاری آزمون
- حین برگزاری آزمون
- بعد از برگزاری آزمون

تدوین شده است و به دانشجویان عزیز توصیه اکید می شود که ضمن مطالعه دقیق این دستور العمل، مفاد آن را در ایام برگزاری امتحانات به دقت رعایت نمایند تا با کمترین دغدغه فکری بتوانند این آزمونها را با موفقیت پشت سر بگذرانند.
تذکر: راهنمای تصویری نحوه شرکت در آزمون های آنلاین از طریق سامانه LMS در فایل پیوست بارگذاری شده است.

قبل از هر چیز یادآوری می شود که ما به دانشجویان عزيز خود در رعایت صداقت و درستی در پاسخ به سوالات آزمون های غیر حضوری/آنلاین و عدم سوء استفاده های احتمالی از عدم نظارت های مستقیم بر عملکرد آنها ایمان داریم و تمامی دانشجویان خود را منتسب به این ویژگی های والای شخصیتی و علمی می دانیم.
 
مرحله قبل از برگزاری آزمون:
  1. دانشجویان ارجمند بایستی قبل از آزمون، نوع آزمون (تشریحی-کتبی، چندگزینه ای، شفاهی و ...) را از استاد درس مربوطه استعلام نمایند.
  2. دانشجویان عزیز بایستی قبل از آزمون، نرم افزارهای مورد نیاز را بروز رسانی نموده و از اتصال به حساب کاربری (اکانت) خود در سامانه های LMS  و Sess  (عدم فراموشی نام کاربری و رمز عبور) اطمینان حاصل کنند.
  3. برای آزمون های تشریحی-کتبی دانشجو باید به دوربین مناسب جهت عکس برداری از پاسخنامه خود دسترسی داشته باشد.
  4. جهت شرکت در آزمون هایی که با تشخیص و نظر استاد محترم درس بصورت تشریحی-شفاهی برگزار خواهد شد دانشجویان باید به میکروفون سالم و از قبل تست شده دسترسی داشته باشند. ضمن آنکه برای آزمون شفاهی می‌توانید با موبایل وارد جلسه‌ی آزمون (محیط کلاس در سامانه Sess ) شوید و مستقیما از میکروفون موبایل استفاده فرمایید.این امکان هم وجود دارد که اپلیکیشن wo mic را روی موبایل و کامپیوتر نصب و با برقراری ارتباط بین آنها با بلوتوث، وای‌فای یا USB، موبایل خود را به عنوان میکروفون برای کامپیوتر استفاده فرمایید.
  5. لازم است دانشجویان گرامی به اینترنت با سرعت مناسب، کامپیوتر، شارژ تلفن همراه، بسته اینترنتی دسترسی داشته و وسایل نوشتاری و چندین کاغذ سفید A4 جهت پاسخ دهی به سوالات آزمون تشریحی-کتبی در اختیار داشته باشند. همچنین توصیه می شود تا حد امکان اینترنت و تجهیزات ارتباطی مناسب جایگزین یا رزرو (مثل گوشی موبایل، لپ تاپ و یا کامپیوتر) برای اتفاقات از قبل پیش بینی نشده نظیر قطعی یا کند شدن سرعت اینترنت Wi-Fi یا قطعی برق محل اتصال خود تدارک ديده شود.
 
 
 
مرحله حین برگزاری آزمون:
  1. قبل از هر چیز توصیه می شود که دانشجویان عزیز برای ایجاد تمرکز کافی، مکانی آرام برای پاسخگویی به سوالات آزمون خود در نظر بگیرند.
  2. کلیه دانشجویان می بایست حداقل 10 تا 15 دقیقه قبل از شروع آزمون با استفاده از حساب کاربری خود به سامانه LMS  دانشگاه وارد (login) شده و قبل از هر اقدامی لازم است حتما منوی فارسی را برای پاسخ دهی به سوالات در سامانه LMS انتخاب نموده و سپس بر روی عنوان درس و آزمون مربوطه کلیک نمایند و پس از رفرش (refresh) نمودن صفحه آزمون در زمان شروع آزمون مطابق راهنمای تصویری نحوه شرکت در آزمون های آنلاین از طریق سامانه LMS (فایل پیوست) عمل نموده و در آزمون شرکت نمایند.
تذکر 1: به دانشجویان گرامی توصیه اکید می شود که ورود خود به سامانه LMS را به هیچ وجه برای لحظه شروع آزمون موکول نکنند چرا که به خاطر ترافیک بالای شبکه در آن لحظه ممکن است سامانه با تاخیر به آنها اجازه ورود به محیط آزمون را بدهد که در این صورت ممکن است دانشجویان مقداری از زمان در نظر گرفته شده برای پاسخگویی را از دست بدهند.
تذکر 2: ورود دانشجو به فضای برگزاری آزمون در سامانه LMS و رویت حتی یک سوال به منزله حضور در جلسه آزمون تلقی می شود (حتی اگر دانشجو به هیچ سوالی پاسخ ندهد و یا بقیه سوالات را رویت ننماید).

       3. دانشجویان گرامی ضمن رعایت زمانبندی سوالات لازم است بخشی از زمان پاسخ دهی به هر سوال را برای تهیه تصویر از پاسخنامه (در امتحان تشریحی-کتبی) و بارگذاری آن در سامانه LMS در نظر بگیرند و طوری برنامه ریزی نمایند که قبل از اتمام زمان هر سوال نسبت به بارگذاری پاسخنامه آن سوال و ثبت نهایی پاسخ اقدام نمایند.
      4.در سوالاتی که نیاز به بارگذاری پاسخنامه می باشد لازم است حتما دانشجویان عزیز در پاسخنامه ارسالی خود شماره دانشجویی و نام و نام خانوادگی خود را قید نمایید.
      5.محدویت حجم فایل قابل بارگذاری در سامانه LMS توسط دانشجویان برای هر صفحه پاسخنامه حداکثر یک مگابایت (Mb 1)  می باشد. دانشجویان ارجمند جهت کاهش حجم فایل عکس تهیه شده از پاسخنامه خود می توانند از عکس تهیه شده در موبایل خود Screen shot گرفته یا با استفاده از برنامهPaint یاSnipping Tool  (از طریق windows key+shift+s) در ویندوز کامپیوتر و یا لپ تاپ خود استفاده نمایند.
تذکر: لازم است دانشجویان عزیز قبل از برگزاری آزمون ها با تمرین، مهارت لازم را برای کاهش حجم فایل های تصویری کسب نمایند (برخی از روش های کاهش حجم تصویر در کامپیوتر و گوشی موبایل در فایل راهنمای پیوست توضیح داده شده است).
      6. با توجه به تصادفی بودن توزیع سوالات وگزینه های صحیح (در آزمون های چندگزینه ای)، و یا احتمال طراحی پیمایشی ترتیبی و زماندار سوالات توسط اساتید محترم (در  سوالات تشریحی-کتبی) به دانشجویان عزیز توصیه اکید می شود که از ارائه پاسخ های خود به سایر دوستان و همکلاس های خود جدا اجتناب نمایند.
تذکر: در پیمایش ترتیبی و زمان دار سوالات، دانشجویان فقط در بازه زمانی اختصاص یافته برای هر سوال و به ترتیب نمایش و رویت سوالات می توانند پاسخ آنها را درج و ثبت نمایند و پس از اتمام زمان آن سوال، دانشجویان نمی توانند با مرور مجدد در پایان آزمون، جواب/جواب های قبلی خود را تغییر داده و یا اصلاح نمایند.
     7. با توجه به اینکه هر گونه تبادل اطلاعات بین دانشجویان و یا تقلب و سوء استفاده های احتمالی حین برگزاری آزمون توسط سامانه LMS رصد و ثبت شده و قابل رهگیری است و تعدادی از تقلب های احتمالی را نیز خود اساتید محترم دروس حین تصحیح پاسخنامه ها چک نموده و متوجه خواهند شد،  لذا به دانشجویان توصیه می شود که شخصاً خودشان به سوالات آزمون های مربوطه پاسخ دهند.
تذکر: در صورتیکه محرز شود دانشجو/دانشجویانی در هنگام برگزاری آزمون یک درس/دروسی مرتکب تخلف/ تقلب شده اند، مطابق آیین نامه آموزشی برای درس مربوطه نمره 25/0 در کارنامه آنها ثبت خواهد شد و این نمره به هیچ وجه از کارنامه آموزشی دانشجو پاک نمی شود و با نمره بعدی کسب شده در آن درس نیز جایگزین نمی گردد.
     8. چنانچه در حین پاسخگویی به سوالات و قبل از کلیک بر روی لینک اتمام مرور و اعلام اتمام زمان آزمون توسط سامانه LMS، برق یا اینترنت سیستم دانشجو به هر دلیلی قطع، و سپس در بازه زمانی آزمون و قبل از اتمام زمان آزمون مورد نظر مجددا وصل شود دانشجو می تواند مجددا به محیط آزمون درس مربوطه در سامانه LMS وصل شده و با کلیک بر روی دکمهContinue the last attempt  ( ادامه آزمون) در بازه زمانی باقیمانده به سوالات پاسخ دهد و تصویر پاسخنامه را (در آزمون های تشریحی-کتبی) در سامانه LMS  بارگذاری نماید.
     9.در شرایط خاصی که به خاطر عدم ثبات/ پایداری زیرساخت های ارتباطی (نظیر اینترنت، برق و یا احتمال خرابی گوشی، لپ تاپ/کامپیوتر و یا هدفون/ میکرفون دانشجو و استاد و یا هر گونه اشکال فنی غیر قابل پیش بینی در سامانه LMS) ارتباط آنلاین دانشجویی/دانشجویانی با محیط آزمون قطع شود و دانشجو برای مشاهده سوالات و یا ارسال پاسخ نامه ها دچار مشکل شود توصیه می شود که در ابتدا سعی شود که پاسخ ها به آدرس ایمیل sut مدرس/استاد محترم مربوطه یا به محیط ابری که توسط اداره خدمات ماشینی ایجاد شده ارسال شود و در صورت بروز مشکل به هر دلیل، دانشجو به عنوان آخرین راه حل می تواند پاسخنامه خود را از طریق کانال های ارتباطی دیگر نظیر تلگرام، واتساپ و ... و فقط و فقط در بازه زمانی امتحانی در نظر گرفته شده برای پاسخ دهی سوالات به اکانت مدرس مربوطه ارسال نماید.
 
توجه: مدرس محترم درس تمامی این پاسخنامه ها را در سامانه LMS، ایمیل یا شبکه تلگرام/واتساپ خود تا پایان مهلت ثبت نهایی نمرات حفظ و نگهداری خواهد نمود.
 
     10.در صورت بروز هرگونه مشکل و عدم دسترسی به استاد برای حل مشکل در جریان برگزاری، دانشجویان می توانند از طریق ارتباط با دانشکده خود نسبت به حل مشکل خود اقدام نمایند.
 
شماره تماس با دانشکده ها
دانشکده مهندسی مواد 04133459431
دانشکده مهندسی شیمی 04133459149
دانشکده مهندسی معدن 04133459285
دانشکده مهندسی عمران 04133459357
دانشکده مهندسی برق 04133459352
دانشکده مهندسی پلیمر 04133459091
دانشکده مهندسی نفت 04133459490
دانشکده مهندسی مکانیک 04133458451
دانشکده مهندسی پزشکی 04133458453
 دانشکده علوم پایه مهندسی 04133459072
دانشکده آموزشهای الکترونیکی 04134249611
آموزشکده فنی ورزقان 04144552889
 
 
مرحله بعد از برگزاری آزمون:
  1. اگر در بازه زمانی برگزاری آزمون آنلاین ارتباط دانشجو/دانشجویانی به هر دلیلی با محیط برگزاری آزمون LMS  قطع شود و دانشجو/دانشجویان نتوانند پاسخ های خود را در سامانه LMS ثبت و یا بارگذاری نمایند و  یا از طرق دیگر فوق الذکر (بند 9 اشاره شده در بالا) نیز نتوانند ارسال کنند حداکثر تا 24 ساعت پس از  برگزاری آن آزمون  می توانند درخواست همراه با مستندات خود را از طریق فرآیند درخواست امتحان مجدد بدلیل مشکلات آزمون آنلاین به کارشناسان اداره آموزش/ تحصیلات تکمیلی ارسال نمایند (لیست شماره تماس و آدرس ایمیل کارشناسان مربوطه در جدول انتهایی این دستورالعمل ارایه شده است). در این صورت این دانشجو/دانشجویان فقط در صورت تائید درخواست و مستندات ارسالی توسط کمیسیون موارد خاص دانشگاه می توانند در آزمون مجدد همان درس که  بعد از امتحانات آنلاین و با برنامه ریزی در بازه زمانی سه شنبه مورخ 1400/11/12  لغایت  چهارشنبه مورخ 1400/11/13 برگزار خواهد شد شرکت نمایند.
 
  1. کلیه درخواست های حذف پزشکی دروس فقط پس از تأیید کمیسیون پزشکی (متشکل از پزشکان معتمد استان) قابل بررسی خواهد بود. لذا دانشجویان برای حذف پزشکی درسی که به خاطر بیماری در امتحان نهایی آن حضور نداشته باشد بایستی درخواست خود را همراه با کلیه مدارک و مستندات لازم پزشکی حداکثر تا 3 روز کاری (72 ساعت) از تاریخ برگزاری آزمون آن درس از طریق فرآیند حذف پزشکی در سامانه Sess  به کارشناسان اداره آموزش/ تحصیلات تکمیلی ارسال نمایند. بدیهی است که پس از گذشت مهلت سه روزه فوق الذکر، هیچ درخواستی در خصوص حذف پزشکی قابل پذیرش نخواهد بود.
 
  1. سامانه اعتراض به نمره از طریق سیستم آموزشی Sess در طول ایام برگزاری آزمون های پایان نیمسال جاری فعال خواهد بود و دانشجویان عزیز در صورت لزوم می توانند ظرف مدت حداکثر 48 ساعت پس از ثبت موقت نمره توسط استاد درس مربوطه و از طریق بخش کارنامه نیمسال، اقدام به ثبت اعتراض خود نموده و استاد محترم درس نیز قبل از ثبت نهایی نمرات، ضمن بررسی اعتراضات دانشجویان در صورت لزوم اقدام به تجدید نظر و ثبت نهایی نمرات خواهد نمود. لازم بذکر است که فرصت 48 ساعته اعتراض به نمره از زمان ثبت موقت نمره شروع شده و به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد بود.
 
توجه: لطفا دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی/کاردانی از طریق تماس با کارشناسان اداره آموزش و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی از طریق تماس با کارشناسان اداره تحصیلات تکمیلی موارد و مسایل آموزشی خود را پیگیری نمایند.
 
کارشناسان اداره آموزش کارشناسان اداره تحصیلات تکمیلی
آقای حمید باشعور
کارشناس آموزشی رشته های مهندسی معدن، پلیمر، عمران،نفت، شیمی، مواد و آموزشکده فنی ورزقان
bashour@sut.ac.ir
شماره تماس : 33459135-041
آقای عباس عبدالهی
کارشناس رشته های مهندسی مواد، عمران، مکانیک و پزشکی
takmili_sahand@sut.ac.ir
شماره تماس : 33459131-041
آقای جواد هاشم زاده
کارشناس آموزشی رشته های مهندسی برق، پزشکی، علوم پایه مهندسی و مکانیک
edu_hashemzadeh@sut.ac.ir
شماره تماس: 33459136-041
آقای خوش سلوک
کارشناس رشته های مهندسی معدن، پلیمر،
نفت و علوم پایه
takmili_sahand@sut.ac.ir
شماره تماس : 33459127-041
خانم مهندس چراغی
کارشناس رشته های مهندسی برق و شیمی
takmili_sahand@sut.ac.ir
شماره تماس : 33459002-041
 
 
با تجدید آرزوی سلامتی و موفقیت برای تمامی دانشجویان گرامی
اداره کل آموزش/تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی سهند
 



 امکانات
     

 
درج در سايت توسط : اداره آموزش
       

دانشگاه صنعتی سهند
شهر جدید سهند
پردیس دانشگاه صنعتی سهند

تاریخ آخرین بروز رسانی:  پنجشنبه  1401/02/29

 
راهنمای تلفن | پست الکترونیک | آلبوم تصاویر | الف تا ی | نقشه سایت | تماس با ما
طراحی و نگهداری: مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی سهند
کلیه حقوق نشر محفوظ است